Sjekk ut siste nytt og gode kundehistorier
Hopper – Paxster’s official dealer and service partner in France
When it comes to electric mobility in France, Hopper stands out as one of the most experienced and trusted players in the industry. With over 20 years of expertise and a presence across the country, Paxster is proud to have Hopper as our official distributor and service partner in France. Proven experience – trusted by thousands Founded in 2005, Hopper
Les mer
Slik kuttet VTD kostnader og nedetid med Paxster
Logistikkaktøren VTD (Västsvensk Tidningsdistribution AB) har brukt Paxster siden 2015, og har siden da opplevd økt effektivitet og lavere driftskostnader i distribusjonen – hver dag, hele året.
Les mer
Først i parkeringsbransjen med Paxster i daglig drift
Motivert av fordelene med våre kjøretøy ble Tønsberg kommune – Seksjon for parkering og kontroll – den første parkeringsetaten som tok Paxster i bruk i sin daglige drift.
Les mer
Bolt økte effektiviteten i logistikken med Paxster
På jakt etter mer bærekraftige løsninger, tok Bolt et skritt mot karbonnøytral drift da de tok i bruk Paxster i sin daglige flåte tidlig i 2022. Resultatene lot ikke vente på seg.
Les mer
Post- og pakkelevering: Hva kan vi lære av de beste?
Det finnes gode grunner til å tro at posttjenester bør ha ulike verktøy i verktøykassen – eller sagt på en annen måte, et variert utvalg av kjøretøy i flåten. Å ha en optimalisert verktøykasse kan faktisk forbedre arbeidsproduktiviteten med så mye som 25 %, samtidig som det bidrar til økt medarbeidertilfredshet, redusert karbonavtrykk og gir en konkurransefordel sammenlignet med konkurrentene.
Les mer
Hva kjennetegner et bra distribusjonskjøretøy?
Erfaringer fra flere ledende posttjenester som har tatt i bruk mindre elektriske kjøretøy (MLEV), viser produktivitetsforbedringer på mellom 15 % og 25 %. Dette skyldes at enkelte av disse kjøretøyene er spesialutviklet for oppgaven og gir optimal støtte til arbeidsflyt, ergonomi og budets behov. De kjennetegnes ofte av et kompakt design og åpen dør-løsning. Økt produktivitet oppnås imidlertid ikke gjennom en enkel 1:1-erstatning – det krever at posttjenesten har flere verktøy i verktøykassen.
Les mer
Strategien bak Posten Norges flåtesammensetning
Denne artikkelen viser til et intervju i Parcel and Postal Technology International, mellom Last Mile Experts og Posten Norge. Som en måte å finne riktig verktøy til riktig oppgave på, definerte Posten Norge en relativt enkel strategi, forteller Gunnar Indeberg, konserndirektør for operasjonell utvikling i Postdivisjonen hos Posten Norge AS.
Les mer
Er større kjøretøy alltid bedre i last-mile?
Mange post- og distribusjonsselskaper velger å «fremtidssikre» seg mot usikkerhet rundt volumer og produkttyper ved å investere i kjøretøy med stor lastekapasitet (2 til 4 m³), som varebiler eller varebil-lignende alternativer. Med økende pakkemengder og en stadig nedgang i tradisjonell brevpost, blir dette ofte sett på som det «trygge valget». Men er volum virkelig det viktigste?
Les mer
Hvorfor ergonomi er viktig i last-mile delivery
Når du i løpet av arbeidsdagen går inn og ut av kjøretøyet hundrevis av ganger, tærer det på kroppen. I denne artikkelen ser vi nærmere på hvorfor ergonomi er avgjørende for last-mile-sjåfører – og vi har snakket med en fysioterapeut om hvordan bedre kjøretøydesign kan forebygge belastning og skader.
Les mer
Postlevering: Hvordan bør flåtene tilpasse seg endrede volum?
Produktmiks og volum endrer seg raskt. Den nylige COVID-19-pandemien har dyttet alle inn i den digitale tidsalderen, og det forventes at trenden med færre brev og økende pakkemengder vil fortsette. I dette blogginnlegget deler vi innsikt i hvordan ledende posttjenester jobber for å forbli konkurransedyktige med felles levering av brev og pakker.
Les mer