STADIG FLERE VELGER PAXSTER
ET GRØNNERE ALTERNATIV FOR OFFENTLIG SEKTOR
Fra 69.000,-

STADIG FLERE VELGER PAXSTER
ET GRØNNERE ALTERNATIV FOR OFFENTLIG SEKTOR
PRIS FRA 69.000,-
PAXSTERENS MANGE BRUKSOMRÅDER
Paxster har blitt det mest solgte norskproduserte kjøretøyet noensinne! Det er vi stolte av! Men det er heller ikke helt uten grunn.
I dag brukes den av kommunal sektor, matervaredistributører, vaktmestere, håndverkere og en rekke andre som trenger et moderne og grønt kjøretøy i urbane områder. I tillegg til store internasjonale logistikkselskaper.

GODE GRUNNER TIL Å VELGE PAXSTER
Paxster koster brukt fra 69.000 kroner og ny fra 135.000. Med realistisk rekkevidde inntil 115km og god nyttelast får du mye for pengene!
Når store flåtekunder kjøper kjøretøy er driftskostnadene i fokus. Paxster er bygget for denne typen kunder og leverer god holdbarhet og kvalitet, som gir deg lavere driftskostnader.
I tillegg bruker kjøretøyet forsvinnende lite strøm, med 80-100 watt-timer / km.
En Paxster forsikrer du fra omtrent 90,-/mnd for full kasko.
I Norge har vi et nasjonalt serviceapparat med god dekning. Her kommer serviceteknikeren “dit du er” og utfører alt av service og reparasjoner on-site.
Vi en responstid på 24-48 timer.
For nye kjøretøy tilbyr vi både leasing og lånefinansiering, slik du er vant med fra bilverden.
For brukte kjøretøy tilbyr vi lånefinansiering.
Vi hjelper deg gjerne med å skreddersy en finansieringspakke.
SLIK BRUKER DE PAXSTEREN

DERFOR VALGTE SKIEN KOMMUNE BRUKT PAXSTER
Les hvordan Skien kommune ønsket å spare både tid og miljøet ved å erstatte sin varebil med Paxster.

ET IDEELT VERKTØY FOR PARKERINGSETATEN
Etter flere anbefalinger fra andre kunder, ønsket de selv å teste Paxsteren til sine parkeringstjenester.

FØRST UTE MED PAXSTER FOR PARKERINGSKONTROLL
Tønsberg kommune var de første innen Parkeringsbransjen som ønsket å teste Paxster i sin daglige drift.
DE VANLIGSTE MYTENE
En Paxster har en reell rekkevidde på opptil 115 km, og husk at du kan lade med vanlig 230 V kontakt. Type-2 medfølger også.
Absolutt! Paxsteren er utviklet for å takle norske forhold. Mange av våre kunder er ute lenge før brøytebilene kommer, eller mens snøen daler ned. Du finner Paxster fra Grønland og Alta, via alpene i Østerrike og helt til sydspissen på New Zealand. Og alle forteller om utmerkede kjøreegenskaper på vinteren.
Vi leverer gode vinterdekk med eller uten pigg og høy last over bakakslingen (drift på bakhjul) som medfører at vi får høyt marktrykk og godt veigrep.
Det korte svaret er; “Nei, det gjør den ikke”.
Kjøretøyet har et svært lavt og sentrert tyngdepunkt, som sammen med plasseringen på hjulene gir kjøretøyet svært god stabilitet mot velt.
Skulle du allikevel klare å få den opp på to hjul vil sikkerhetssystemer umiddelbart kutte all kraft på motoren, slik at at kjøretøyet kommer tilbake.
For å få innpass hos de store selskapene som Posten Norge, DHL Express, La Poste, New Zealand Post, DPD UK og andre, må kjøretøyet ofte godkjennes av ulike instanser med strengere krav enn det som stilles i typegodkjenningen til slike kjøretøy. Her passerer Paxster med god karakter.
En Paxster er registrert som en moped, hvilket betyr at å sammenligne sikkerheten med en bil ikke blir helt riktig. Det stilles helt andre krav. Til å være moped, er du veldig godt beskyttet i en Paxster og den er utstyrt med 3 punkts setebelte.
Vi vet at mange blir overrasket over hvor mye plass det egentlig er i Paxsteren når de får tatt en nærmere titt. Som en indikasjon, er det i skapet på en Paxster Cargo (1250 liter), plass til alt fra en vaskemaskin til 3770 i-Phone deksler. Selv om det neppe er det du har behov for å fylle den med.
Dette hører vi ganske ofte, og svaret på dette er “jo, det fungerer faktisk ganske bra“.
Med rett bekledning holder man varmen og unngår de store temperatursvingningene mellom en glovarm bil og iskald uteluft. Posten har sett på dette, og sykefraværet falt med over 15% da de skiftet til Paxster, dels grunnet dette.
Vi har også en del utstyr som er elsket i kjøligere strøk:
- Oppvarmet frontrute – Ikke tenk på is og snø
- Oppvarmede håndtak
Saltrekk i 100% ull - Vindavvisere som leder fartsvinden vekk fra kabinen
DETTE SIER KUNDENE VÅRE







NYE KJØRETØY
-
Helt ny fra produksjon
-
2 til 5 års garanti
-
45-60 km/t toppfart
-
Rekkevidde inntil 115km
-
240kg nyttelast
-
Kontant / lån / leasing
BRUKTE KJØRETØY
-
Re-produsert
-
1 til 2 års garanti
-
45 km/t toppfart
-
Rekkevidde inntil 80km
-
200kg nyttelast
-
Kontant / lån
SPESIFIKASJONER
Alle kjøretøy er oppgradert og ombygd til de nyeste tekniske spesifikasjonene, ytelses- og utseendestandarder.
- Toppfart: 45km/h
- Seteplassering: Senter
- Delivery: Totalt 1000L
- Cargo: Totalt 1250L
- Nyttelast: 240 kg
Batteri og rekkevidde:
- Batteritype: Fixed
- Kjemi: LiFePo4
- Spenning: 48V
- 6.6kWh batterirekkevidde: 60 km
- 8.1 kWh batterirekkevidde: 70km
- 9.2 kWh batterirekkevidde: 80km
- Batteribeskyttelse: BMS
Lading:
- Lader: Separat lader. Kan veggmonteres.
- Spenning: 10-230V
- Maks strømforbruk: 6A @ 230V
- Ladetid: 5-10 timer
- Utendørs lading: Ja
- Under null lading: Integrert batterivarmer
*Batterier re kondisjoneres og frigis for produksjon kun dersom de består grundige inspeksjoner og har en minimumstilstand på 80 % eller mer. Siden vi gjenbruker de originale batteriene, kan tilgjengelighet påvirke leveringstiden. Hvert kjøretøy er utstyrt med sitt eget unike testsertifikat.
- Motor: 3-fase PMAC
- Maksimal effekt: 6kW
- Dreiemoment: 380Nm
- Energiforbruk: 80-110 Wh/km
- Overføring: Fast reduksjonsgir 1:10
- Differensial: Åpen
- Endelig overføringstype: Splinet skaft
- Bakkestartsevne ved max belastning: 18%
- Maksimum lyd: 65dB
- Regenerativ brems:Aktiv ved spak-aktivering og passiv ved tilbaketrekking av gass.
- Front:Høyre sidespak, hydraulisk skivebrems med sinterklosser
- Bak: Venstre sidespak, hydraulisk skivebrems med sinterklosser
- Væske: Dot4 +
- Parkbrems: Mekanisk, manuell
- Sekundær parkbrems: Hydraulikk, tommelspak aktivert
Vær oppmerksom på at nye kjøretøy tilbyr automatiske parkeringsbremser og har et annet pedalbetjent bremsesystem.
- Drivaksler: Bakhjulsdrift
- Dekkdimensjoner: 145 eller 155/70 R13
Kjøretøy selges normalt med de samme dekkene som da de ble mottatt, med forbehold om at de består vår kvalitetskontroll. Som standard selger vi kjøretøy på stålfelger.
Kunder kan oppgradere bestillingen med nye sommer- og/eller vinterdekk (med eller uten pigg) og aluminiumsfelger.
- Styretype: Ackermann-design
- Styreinngang: Styre
- Minimum svingradius: 3.2 meter
- Fjæring foran: Dobbel A-arm w. coil-over støtdempere
- Fjæring bak: Utforming med etterhengene arm w. coil-over støtdempere
Alle systemene er nøye gjennomgått, oppgradert med nye komponenter og overmalt for maksimal forventet levetid.
- Frontlys: LED
- Baklys: LED
Flere ulike belysningstilbehør er tilgjengelig. Se tilbehørsdelen for mer informasjon.
- Standard farge: Solid White – RAL9003
- Materialer: UV beskyttende ABS plastikk
Under oppgraderingsprosessen installerer vi nye karosseri- og gulvpaneler for en perfekt finish. Vær oppmerksom på at vi gjenbruker frontruten og noen mindre overflatepaneler inne i hytta. Noe naturlig slitasje må påregnes. - Chassis: Stål
- Korrosjonsbehandling: Sink-mangan
- Maling: Powder-coat, black
Under oppgraderingsprosessen stripper vi chassiset og fjerner gammel maling for å se etter slitasje. Hvert chassis blir deretter malt på nytt og får en ny anti-korrosjonsbehandling.
Førerhus / Comfort
- Aviser: Laminert, integrert i frontruten
- Oppvarmede håndtak: Tilvalg
- Justerbart sete: Standard
- Solskjerming: Standard
- Vindusvisker og spyler: Standard
- Spylervesketank:1 liter
- Kjøremodusvelger: Vinter / Eco / Power
- AUX power: 12V / 5A
- Speedometer: kmh/mph
Trygghet og sikkerhet:
- Setebelte: 3-punkt
- Startsperrebryter på setet: Aktiverer parkeringsbremsen
- Varselblink: Standard
- Perte: Standard
- Omvendt summer: Standard
- Elektrisk lås på cargoskap: Tilvalg
- Elektrisk lås på frontlasteren: Tilvalg
- Ryggekamera: Tilvalg
- Fjernbetjent tenning: Tilvalg
Vær oppmerksom på at kjøretøy produsert mellom 2015 og 2019 ikke har sikkerhetsbelter som standard. Paxster kan ettermontere sikkerhetsbelter mot en ekstra kostnad.
.
UTSTYRSPAKKER
- Oppvarmede håndtak: Håndtakene er produsert av en av de ledende, premium hot grip-produsentene, Oxford.
- Setetrekk i ull: Setetrekk laget av 100 % ull for optimal kjørekomfort om vinteren. Setetrekket er enkelt å ta av/på og kan vaskes i maskin.
Vindavvisere: Gir skjerming langs hver side av frontruten.
- Ryggekamera: Når du trykker på reversknappen, vil 7″ skjermen umiddelbart gi deg en høyoppløselig, 170-graders vidvinkeloversikt over hva som er bak kjøretøyet ditt.
- Nøkkelløst: Glem manuelle taster. Med et enkelt trykk styrer du tenningen og dørlåsene rundt kjøretøyet. Dette øker sikkerheten betydelig og gjør betjeningen av kjøretøyet enklere.
- Innvendig lys: Takmontert lys som gjør det enklere å se alt som er lastet i fremre del av Paxsteren.
- Lys i lasteskap: Creates a pleasant and practical illumination of the rear box. Turns on/off according to the door position.
Kjøretøy produsert før 2019 ble produsert uten sikkerhetsbelter. Avhengig av hvilke modeller vi har på lager, kan dette ettermonteres mot et pristillegg. Spør oss om hvilke kjøretøy vi har på lager for øyeblikket.
Her finner du alt du trenger å vite om Paxster Connect.
FAQ
- Prisene viser produsentens anbefalte utsalgspris. Lokale avgifter og avgifter kan påløpe. Ta kontakt med din lokale forhandler for nøyaktig prisinformasjon.
- Ulike finansieringsalternativer, inkludert lån og leasing, kan være tilgjengelige i ditt land. Ta kontakt med din lokale forhandler for mer informasjon.
Forutsatt at vi har brukte kjøretøy tilgjengelig, vil leveringstiden variere etter gjeldende bestillingssituasjon og lokal tilgjengelighet i ditt land.
.
- Allerede klargjorte kjøretøy: Dette er kjøretøy vi har på lager, klare for sending. Kjøretøy kan sendes til alle våre lokale forhandlere i de tilgjengelige landene.
- Egenkonfigurerte kjøretøy: I henhold til ordrebekreftelse. Vanligvis mellom 2-6 uker.
Paxster eller Paxster representert av lokale/nasjonale forhandlere vil hjelpe flåtekunder med skreddersydde leveringsplaner og tilbud. Spør oss om 2ndDrive-flåtealternativer.
Forhandlere i tilgjengelige land (Norge, Sverige, Tyskland, Spania, Portugal, Storbritannina, Nederland) kan ha forhåndsbygde kjøretøy på lager. Kjøretøy som befinner seg i Norge kan sendes til tilgjengelige land.
Kjøretøyer som opprinnelig ble produsert før 01.01.2019 var ikke utstyrt med sikkerhetsbelter, og er underlagt hjelmkrav. Noen kjøretøy kan derfor kreve hjelmbruk.
Paxster kan ettermontere sikkerhetsbelter for å unngå hjelmkravet mot en ekstra kostnad (se konfiguratoren ovenfor). Lokale godkjenninger kan gjelde. Spør din forhandler.
Spør din forhandler om de har kjøretøy tilgjengelig for testkjøring.