TRENGER DU EGENTLIG EN VAREBIL?

ELLER KLARER DU DEG MED NOE MINDRE?

PAXSTER fra 69.900,-

Trenger du egentlig en varebil?

Eller klarer du deg med noe mindre? Paxster fra 69.000,-

STADIG FLERE VELGER PAXSTER

Paxster har blitt det mest solgte norskproduserte kjøretøyet noensinne! Det er vi stolte av!  Men det er heller ikke helt uten grunn. 

Dette er et allsidig, driftssikkert og iøyenfallende kjøretøy som er bygget for profesjonelle. I dag brukes den av store internasjonale logistikkselskaper, kommunal sektor, matervaredistributører, vaktmestere, håndverkere og en rekke andre som trenger et moderne og grønt kjøretøy i urbane områder. Kjøretøyet er utviklet i tett samarbeid med Posten Norge og designet av velkjente Eker Design.

Malemester Rune Brekka i sin nye Paxster!

GODE GRUNNER TIL Å VELGE PAXSTER

Paxster koster brukt fra 69.000 kroner og ny fra 135.000. Med realistisk rekkevidde inntil 115km og god nyttelast får du mye for pengene!

Når store flåtekunder kjøper kjøretøy er driftskostnadene i fokus. Paxster er bygget for denne typen kunder og leverer god holdbarhet og kvalitet, som gir deg lavere driftskostnader. 

I tillegg bruker kjøretøyet forsvinnende lite strøm, med 80-100 watt-timer / km. 

En Paxster forsikrer du fra omtrent 90,-/mnd for full kasko. 

I Norge har vi et nasjonalt serviceapparat med god dekning. Her kommer serviceteknikeren “dit du er” og utfører alt av service og reparasjoner on-site. 

Vi en responstid på 24-48 timer. 

For nye kjøretøy tilbyr vi både leasing og lånefinansiering, slik du er vant med fra bilverden. 

For brukte kjøretøy tilbyr vi lånefinansiering. 

Vi hjelper deg gjerne med å skreddersy en finansieringspakke. 

EN ALLSIDIG ARBEIDSHEST

De aller fleste som ser dette kjøretøyet på bilder tenker umiddelbart at den blir for liten. Samtidig opplever vi at omtrent alle som prøver den, lar seg overaske over hvor mye plass det egentlig er. Under har vi benyttet noen “kjente” størrelser for å illustrere hva du faktisk får plass til i en Paxster. 

Med et konfigurerbart hylleoppsett og 240kg nyttelast vil mange oppleve at Paxster kan være et fornuftig og godt alternativ til varebilen i bynære strøk. 

BRUKSOMRÅDER

Du finner inspirerende kunder i mange ulike bransjer som benytter Paxsteren som en del av sin arbeidshverdag, Alt fra helsevesenet, til parkerings- og restaurantsbransjen. 

bruksområder paxster

BRUKSOMRÅDER

Du finner inspirerende kunder i mange ulike bransjer som benytter Paxsteren som en del av sin arbeidshverdag, Alt fra helsevesenet, til parkerings- og restaurantsbransjen. 

DETTE SIER KUNDENE VÅRE

DE VANLIGSTE MYTENE

En Paxster har en reell rekkevidde på opptil 115 km, og husk at du kan lade med vanlig 230 V kontakt. Type-2 medfølger også.

Absolutt! Paxsteren er utviklet for å takle norske forhold. Mange av våre kunder er ute lenge før brøytebilene kommer, eller mens snøen daler ned. Du finner Paxster fra Grønland og Alta, via alpene i Østerrike og helt til sydspissen på New Zealand. Og alle forteller om utmerkede kjøreegenskaper på vinteren.

Vi leverer gode vinterdekk med eller uten pigg og høy last over bakakslingen (drift på bakhjul) som medfører at vi får høyt marktrykk og godt veigrep.

Det korte svaret er; “Nei, det gjør den ikke”. 

Kjøretøyet har et svært lavt og sentrert tyngdepunkt, som sammen med plasseringen på hjulene gir kjøretøyet svært god stabilitet mot velt.

Skulle du allikevel klare å få den opp på to hjul vil sikkerhetssystemer umiddelbart kutte all kraft på motoren, slik at at kjøretøyet kommer tilbake.

For å få innpass hos de store selskapene som Posten Norge, DHL Express, La Poste, New Zealand Post, DPD UK og andre, må kjøretøyet ofte godkjennes av ulike instanser med strengere krav enn det som stilles i typegodkjenningen til slike kjøretøy. Her passerer Paxster med god karakter.

En Paxster er registrert som en moped, hvilket betyr at å sammenligne sikkerheten med en bil ikke blir helt riktig. Det stilles helt andre krav. Til å være moped, er du veldig godt beskyttet i en Paxster og den er utstyrt med 3 punkts setebelte.

Vi vet at mange blir overrasket over hvor mye plass det egentlig er i Paxsteren når de får tatt en nærmere titt. Som en indikasjon, er det i skapet på en Paxster Cargo (1250 liter), plass til alt fra en vaskemaskin til 3770 i-Phone deksler. Selv om det neppe er det du har behov for å fylle den med.

Dette hører vi ganske ofte, og svaret på dette er “jo, det fungerer faktisk ganske bra“.

Med rett bekledning holder man varmen og unngår de store temperatursvingningene mellom en glovarm bil og iskald uteluft. Posten har sett på dette, og sykefraværet falt med over 15% da de skiftet til Paxster, dels grunnet dette.

Vi har også en del utstyr som er elsket i kjøligere strøk:

  • Oppvarmet frontrute – Ikke tenk på is og snø
  • Oppvarmede håndtak
    Saltrekk i 100% ull
  • Vindavvisere som leder fartsvinden vekk fra kabinen

NYE KJØRETØY

FRA 135 000
  • Helt ny fra produksjon
  • 2 til 5 års garanti
  • 45-60 km/t toppfart
  • Rekkevidde inntil 115km
  • 240kg nyttelast
  • Kontant / lån / leasing

2ndDrive KJØRETØY

FRA 69 000
  • Re-produsert
  • 1 til 2 års garanti
  • 45 km/t toppfart
  • Rekkevidde inntil 80km
  • 200kg nyttelast
  • Kontant / lån

NYTT LIV TIL BRUKTE KJØRETØY

Etter noen år på veien hos våre fremoverlente kunder, kjøper vi tilbake kjøretøyene og tar de gjennom vår unike, industrialiserte reproduksjonsprosess. Ved å strippe dem helt ned og bygge dem opp igjen forlenger vi levetiden på kjøretøyet betraktelig, noe som gir en enorm miljøgevinst. 

Kjøretøyene oppfyller selvsagt alle standarder innenfor sikkerhet, pålitelighet og utseende, er utstyrt med de nyeste tilkoblingsfunksjonene og selges med en solid paneuropeisk garanti.

Dersom du er på jakt etter en Paxster, men ikke har budsjettet til å kjøpe en helt ny, er 2ndDrive det perfekte valget. Dette er det ultimate bærekraftige alternativet til kjøretøy.

Velg et leveringsklart kjøretøy eller sett sammen ditt eget tilpasset dine behov.

OM 2ND DRIVE KJØRETØYET

Kjøretøy som kvalifiserer for 2ndDrive-programmet har vanligvis vært i bruk fra 4 til 6 år. Alle kjøretøy blir regelmessig vedlikeholdt av autoriserte teknikere under første gangs bruk.

Mellom 2015 og 2020 produserte vi kjøretøy på samme tekniske plattform (Gen 2.0), men med flere forbedringer gjennom produksjonslevetiden. I 2021 gjorde vi et generasjonsskifte til Gen 2.2.

Det betyr at vi primært selger Gen 2.0. baserte 2ndDrive-kjøretøyer frem til 2025.

SPESIFIKASJONER

 

Alle kjøretøy er oppgradert og ombygd til de nyeste tekniske spesifikasjonene, ytelses- og utseendestandarder.

  • Toppfart: 45km/h
  • Seteplassering: Senter
  • Delivery: Totalt 1000L
  • Cargo: Totalt 1250L
  • Nyttelast: 240 kg

Batteri og rekkevidde:

  • Batteritype: Fixed
  • Kjemi: LiFePo4
  • Spenning: 48V
  • 6.6kWh batterirekkevidde: 60 km
  • 8.1 kWh batterirekkevidde: 70km
  • 9.2 kWh batterirekkevidde: 80km
  • Batteribeskyttelse: BMS

Lading:

  • Lader: Separat lader. Kan veggmonteres. 
  • Spenning: 10-230V
  • Maks strømforbruk: 6A @ 230V
  • Ladetid: 5-10 timer
  • Utendørs lading: Ja
  • Under null lading: Integrert batterivarmer

*Batterier re kondisjoneres og frigis for produksjon kun dersom de består grundige inspeksjoner og har en minimumstilstand på 80 % eller mer. Siden vi gjenbruker de originale batteriene, kan tilgjengelighet påvirke leveringstiden. Hvert kjøretøy er utstyrt med sitt eget unike testsertifikat.

  • Motor: 3-fase PMAC
  • Maksimal effekt: 6kW
  • Dreiemoment: 380Nm
  • Energiforbruk: 80-110 Wh/km
  • Overføring: Fast reduksjonsgir 1:10
  • Differensial: Åpen
  • Endelig overføringstype: Splinet skaft
  • Bakkestartsevne ved max belastning: 18%
  • Maksimum lyd: 65dB
  • Regenerativ brems:Aktiv ved spak-aktivering og passiv ved tilbaketrekking av gass.
  • Front:Høyre sidespak, hydraulisk skivebrems med sinterklosser
  • Bak: Venstre sidespak, hydraulisk skivebrems med sinterklosser
  • Væske: Dot4 +
  • Parkbrems: Mekanisk, manuell
  • Sekundær parkbrems: Hydraulikk, tommelspak aktivert

Vær oppmerksom på at nye kjøretøy tilbyr automatiske parkeringsbremser og har et annet pedalbetjent bremsesystem.

  • Drivaksler: Bakhjulsdrift
  • Dekkdimensjoner: 145 eller 155/70 R13

Kjøretøy selges normalt med de samme dekkene som da de ble mottatt, med forbehold om at de består vår kvalitetskontroll. Som standard selger vi kjøretøy på stålfelger.

Kunder kan oppgradere bestillingen med nye sommer- og/eller vinterdekk (med eller uten pigg) og aluminiumsfelger.

  • Styretype: Ackermann-design
  • Styreinngang: Styre
  • Minimum svingradius: 3.2 meter
  • Fjæring foran: Dobbel A-arm w. coil-over støtdempere
  • Fjæring bak: Utforming med etterhengene arm w. coil-over støtdempere

Alle systemene er nøye gjennomgått, oppgradert med nye komponenter og overmalt for maksimal forventet levetid.

  • Frontlys: LED
  • Baklys: LED

Flere ulike belysningstilbehør er tilgjengelig. Se tilbehørsdelen for mer informasjon.

  • Standard farge: Solid White – RAL9003
  • Materialer: UV beskyttende ABS plastikk

    Under oppgraderingsprosessen installerer vi nye karosseri- og gulvpaneler for en perfekt finish. Vær oppmerksom på at vi gjenbruker frontruten og noen mindre overflatepaneler inne i hytta. Noe naturlig slitasje må påregnes.

  • Chassis: Stål
  • Korrosjonsbehandling: Sink-mangan
  • Maling: Powder-coat, black

Under oppgraderingsprosessen stripper vi chassiset og fjerner gammel maling for å se etter slitasje. Hvert chassis blir deretter malt på nytt og får en ny anti-korrosjonsbehandling.

Førerhus / Comfort

  • Aviser: Laminert, integrert i frontruten
  • Oppvarmede håndtak: Tilvalg
  • Justerbart sete: Standard
  • Solskjerming: Standard
  • Vindusvisker og spyler: Standard
  • Spylervesketank:1 liter
  • Kjøremodusvelger: Vinter / Eco / Power
  • AUX power: 12V / 5A
  • Speedometer: kmh/mph

Trygghet og sikkerhet:

  • Setebelte: 3-punkt
  • Startsperrebryter på setet: Aktiverer parkeringsbremsen
  • Varselblink: Standard
  • Perte: Standard
  • Omvendt summer: Standard
  • Elektrisk lås på cargoskap: Tilvalg
  • Elektrisk lås på frontlasteren: Tilvalg
  • Ryggekamera: Tilvalg
  • Fjernbetjent tenning: Tilvalg

Vær oppmerksom på at kjøretøy produsert mellom 2015 og 2019 ikke har sikkerhetsbelter som standard. Paxster kan ettermontere sikkerhetsbelter mot en ekstra kostnad.

.

UTSTYRSPAKKER

  • Oppvarmede håndtak: Håndtakene er produsert av en av de ledende, premium hot grip-produsentene, Oxford.
  • Setetrekk i ull: Setetrekk laget av 100 % ull for optimal kjørekomfort om vinteren. Setetrekket er enkelt å ta av/på og kan vaskes i maskin.
  • Vindavvisere: Gir skjerming langs hver side av frontruten.

  • Ryggekamera: Når du trykker på reversknappen, vil 7″ skjermen umiddelbart gi deg en høyoppløselig, 170-graders vidvinkeloversikt over hva som er bak kjøretøyet ditt.
  • Nøkkelløst: Glem manuelle taster. Med et enkelt trykk styrer du tenningen og dørlåsene rundt kjøretøyet. Dette øker sikkerheten betydelig og gjør betjeningen av kjøretøyet enklere.
  • Innvendig lys: Takmontert lys som gjør det enklere å se alt som er lastet i fremre del av Paxsteren.
  • Lys i lasteskap: Creates a pleasant and practical illumination of the rear box. Turns on/off according to the door position.

Kjøretøy produsert før 2019 ble produsert uten sikkerhetsbelter. Avhengig av hvilke modeller vi har på lager, kan dette ettermonteres mot et pristillegg. Spør oss om hvilke kjøretøy vi har på lager for øyeblikket.

Her finner du alt du trenger å vite om Paxster Connect.

THE NORTHERN STAR

Alle kjøretøy som har gjennomgått vår 2ndDrive prosess, er sertifisert i henhold til de høye kravene til The Northern Star kvalitetsstandard.

Hver Paxster er sertifisert i henhold til de nyeste standardene for passende sikkerhetsforskrifter og homologeringskrav.

Vår innovative reproduksjonsprosess overlater ingenting til tilfeldighetene. Fabrikkingeniører sørger for at hver eneste tekniske komponent i kjøretøyet fungerer etter optimalt, slik at kjøretøyet oppnår full kapasitet.

Å kjøpe et 2ndDrive-kjøretøy føles nesten som å kjøpe et nytt. Etter at våre ingeniører har rengjort, malt på nytt og/eller erstattet mye av kjøretøyets visuelle overflater, resulterer det i et nesten 100 % feilfritt visuelt utseende.

Paxster er et av få selskaper som strekker seg utover de tradisjonelle gjenbrukskonseptene, og driver en avansert logistikk- og reproduksjonsprosess. Ingeniører med lang erfaring demonterer hvert kjøretøy og bytter eller pusser opp hver del eller komponent. Montering skjer i streng overensstemmelse med vårt nye kjøretøyproduksjonssystem og gir våre kunder trygghet ved kjøp av brukt.

De fleste av våre kunder har også sine miljømål eller retningslinjer. Selv om det å anskaffe et hvilket som helst Paxster-kjøretøy viser et sterkt miljøengasjement, er det godt å vite at et 2ndDrive-kjøretøy reduserer forbruket av energi og ressurser med mer enn 70 % sammenlignet med et nytt kjøretøy. Ettersom vi er ISO 14001-sertifisert, garanterer vi at alt brukt materiale som ikke kan gjenbrukes blir kastet på en miljøvennlig måte. Les mer om hvordan vi jobber med bærekraft.

BRANSJELEDENDE GARANTIER

Vi er så overbevist om kvaliteten og ytelsen til vårt 2ndDrive-program, at hvert eneste kjøretøy blir reprodusert og levert med en full 12-måneders kommersiell bruksgaranti og en 24-måneders Li-Ion-batterigaranti med ubegrenset kjørelengde.

OM PROSESSEN

Prosessen med å lage et 2ndDrive-kjøretøy er detaljert og omfattende. Ingen enkeltkomponent er urørt. Nedenfor kan du lese mer om hvordan prosessen ved å gjenbruke våre flotte kjøretøy foregår.

Vi tilbyr kontinuerlig våre kunder tilbakekjøpsavtaler på utvalgte kjøretøy. Kjøretøy som er akseptert overholder følgende standard:

  • Antall år i service: Mellom 4 og 6 år
  • Vedlikehold: Full historikk på service gjennomgått av våre erfarne og autoriserte mekanikere.
  • Tilstand: Ingen strukturelle skader. Kjøretøyet må gjennom en 50 punkts inspeksjon i forkjøretøyene må ha gått i Europa, og vært eid av Paxsters egne ny-kunder.
  • Grundig rengjøring: Før kjøretøyet går inn i reproduksjonsprosessen vår, gjennomgår det en grundig rengjøringsprosess for å fjerne smuss og partikler. Dette gjør at vi kan utføre neste trinn med nødvendig presisjon og unngå forurensning i en ren produksjonslinje.
  • Inngående inspeksjon: Prosessen starter alltid med en inngående inspeksjon for å kartlegge kjøretøyets oppussings- og oppgraderingsbehov.
  • Full demontering:På de to første stasjonene er kjøretøyet fullstendig demontert ned til de minste muttere og bolter. Noen komponenter vil alltid erstattes med nye og sendes til resirkulering. Resten går videre til en detaljert befaring.
  • Komponent GO/NO-GO inspeksjon:Etter demontering blir alle gjenværende 1.300 komponenter som utgjør et Paxster-kjøretøy nøye inspisert, testet og kategorisert for videre behandling.
  • Chassis: Den gamle malingen fjernes og rammen inspiseres av våre metallurger. Etter inspeksjon får rammen et nytt strøk med maling og anti-korrosjonsbehandling
  • Batteri: Batteriene åpnes og inspiseres for skader eller slitasje. Vi rengjør og kobler til alle batteritilkoblingspunkter før vi utfører to individuelle belastningssyklustester for å bestemme endelig kapasitetsvurdering. Et batteritestsertifikat utstedes med hvert batteri.
  • Suspensjon: Opphengsarmene er sandblåst og får et nytt strøk med maling, før de utstyres med oppgraderte lagre og ledd. Et nytt sett med styrelenker er installert.
  • Aksler og gir: Bakakselen er sandblåst og får et nytt strøk med maling. Reduksjonsgirhuset og komponentene får en innvendig rengjøring og inspeksjon. Slitte deler skiftes, og akselen fylles på med ny olje.
  • Vindskjermer: Vi rengjør og polerer frontruten for å fjerne så mye som mulig av tidligere slitasjemerker.
  • Bremsesystem: Nye skiver og pads er installert. Kalipere demonteres, rengjøres og smøres for å sikre optimal stoppytelse. Hele bremsesystemet får ny bremsevæske.
  • Oppbevaringsboks: Den bakre oppbevaringsboksen kommer i to varianter, avhengig av hvilken modell vi bygger (Cargo eller Delivery).
  • Karosseripaneler: Alle karosseripaneler, takpaneler og gulvpaneler skiftes ut med nye. Dette sikrer et nesten 100 % perfekt visuelt utseende.
  • Ubergbare deler: Deler som ikke vil bestå våre strenge krav til sikkerhets-, pålitelighets- og utseendestandarder med rengjøring og oppussing, erstattes med nye deler. Gamle deler resirkuleres.

Når alle komponentene er klare for gjenmontering, begynner kjøretøyet sin ferd nedover vår nye produksjonslinje. Spesialister bygger gradvis et “nytt” kjøretøy av brukte, renoverte og nye deler – trinn for trinn.

Montering følger samme metodikk og kvalitetsprosess som vår nye kjøretøyproduksjonslinje.

  • 100-punkt inspeksjon: Når kjøretøyet når slutten av linjen, fullfører en kvalifisert ingeniør en 100-punkts multi-inspeksjon for å verifisere kvaliteten på utførelsen.
  • Testkjøring:Det gjennomføres en standard prøvekjøring for å kontrollere ytelse opp mot standarder.
  • Dokumentasjon: All dokumentasjon er registrert og samlet i vår database, klar til å deles med din lokale forhandler eller servicetekniker. Garantivilkårene er oppdatert.

FAQ

  • Prisene viser produsentens anbefalte utsalgspris. Lokale avgifter og avgifter kan påløpe. Ta kontakt med din lokale forhandler for nøyaktig prisinformasjon.
  • Ulike finansieringsalternativer, inkludert lån og leasing, kan være tilgjengelige i ditt land. Ta kontakt med din lokale forhandler for mer informasjon.

Forutsatt at vi har brukte kjøretøy tilgjengelig, vil leveringstiden variere etter gjeldende bestillingssituasjon og lokal tilgjengelighet i ditt land.
.

  • Allerede klargjorte kjøretøy: Dette er kjøretøy vi har på lager, klare for sending. Kjøretøy kan sendes til alle våre lokale forhandlere i de tilgjengelige landene.
  • Egenkonfigurerte kjøretøy: I henhold til ordrebekreftelse. Vanligvis mellom 2-6 uker.

Paxster eller Paxster representert av lokale/nasjonale forhandlere vil hjelpe flåtekunder med skreddersydde leveringsplaner og tilbud. Spør oss om 2ndDrive-flåtealternativer.

Forhandlere i tilgjengelige land (Norge, Sverige, Tyskland, Spania, Portugal, Storbritannina, Nederland) kan ha forhåndsbygde kjøretøy på lager. Kjøretøy som befinner seg i Norge kan sendes til tilgjengelige land.

Kjøretøyer som opprinnelig ble produsert før 01.01.2019 var ikke utstyrt med sikkerhetsbelter, og er underlagt hjelmkrav. Noen kjøretøy kan derfor kreve hjelmbruk.

Paxster kan ettermontere sikkerhetsbelter for å unngå hjelmkravet mot en ekstra kostnad (se konfiguratoren ovenfor). Lokale godkjenninger kan gjelde. Spør din forhandler.

Spør din forhandler om de har kjøretøy tilgjengelig for testkjøring.